Komunikacja

Podsumowanie

Przygotowania do budowy parkingu Parkuj i Jedź przy PKP Wesoła mają ruszyć jeszcze w tym roku (2024), równolegle z budową tunelu pod torami. Koncepcja architektoniczna P&R jest już gotowa i wszystko wskazuje, że inwestycje w obrębie stacji w końcu ruszą pełną parą.

Dzięki m.in. moim staraniom, wiosną 2023 roku w Wesołej wreszcie pojawił się Miejski Rower – Veturilo. Mam nadzieję, że obecne 4 stacje to dopiero początek.

W tej kadencji udało się również doprowadzić do wyremontowania północnej jezdni Traktu Brzeskiego, co było bardzo oczekiwaną inwestycją.

W dalszym ciągu staram się poprawić komunikację miejską w naszej dzielnicy. Stara Miłosna posiada dojazd do PKP Międzylesie, jednak obsługa komunikacyjna zapewniana przez linię 147 jest daleka od oczekiwań naszych mieszkańców. Tematy komunikacyjne to bardzo rozległy temat, który wymaga wyjątkowo dużo uwagi. Dlatego trzymałem rękę pulsie, jeżeli chodzi o kwestię rozwoju dzielnicowej komunikacji publicznej. Na wielu przystankach pojawiły się wiaty, które podnoszą komfort korzystania z komunikacji miejskiej. Wesoła zmieniła się na lepsze, ale wciąż wiele pozostaje do zrobienia.

Plany na następną kadencję

Konieczne jest pilnowanie właściwego wykonania inwestycji w obrębie tunelu w Wesołej. To długo wyczekiwana inwestycja, więc trzeba dołożyć wszelkich starań, aby przyniosła ona oczekiwane polepszenie warunków komunikacyjnych dla Wesołej.

Wskazana jest rozbudowa stacji Veturilo w Wesołej, bezwzględnie potrzebna jest kolejna stacja przy nowo wybudowanej siedzibie LO na Groszówce.

Wraz z rozwojem sieci Veturilo w dzielnicy powinno pojawić się więcej udogodnień dla rowerów. Tam, gdzie to możliwe powinny powstawać ścieżki rowerowe. Nie ma mowy o ich usuwaniu, a zlikwidowaną ścieżkę przy ul. Fabrycznej trzeba przywrócić.

Konieczna jest budowa chodnika wzdłuż Traktu Brzeskiego do ul. Teodozji. Docelowo powinna powstać również ścieżka rowerowa i chodnik na całej długości Traktu Brzeskiego.

Konieczne jest utworzenie autobusowej linii dojazdowej ze Starej Miłosny do PKP Międzylesie, roboczo zwanej linią 298. Wiele lat zabiegam o zastąpienie niepunktualnej linii 147, linią lokalną i będę robił to dalej. Konieczne są dalsze konstruktywne rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego.

Uważam, że w tej kadencji możliwe jest ustawienie brakujących wiat na wszystkich przystankach w Wesołej.


Materiał Wyborczy Wesoła 2024